AYFER TANRIVERDİ I NUMARALI VİYOLA METODUNUNİÇERİK VE HEDEFLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BEGÜM SİVRİ ÖZKARADİĞİN

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu araştırma, Ayfer Tanrıverdi Viyola Metodu I’de yer alan belirli etütlerin künyeleri bu etütlerin bilişsel ve devinişsel yönden incelenmesi amaçlamaktadır. Müzik eğitiminin bir dalı olan çalgı eğitiminin içerisinde yer alan viyola eğitimi, özengen ve mesleki müzik eğitimi açısından oldukça önem taşımakta bu sebeple viyola eğitiminde kullanılan materyaller içerisinde bulunan metotlar da büyük önem taşımaktadır. Türkiye’de viyola için yazılan metotlardan biri Ayfer Tanrıverdi Viyola Metodu 1’dir ve çoğu müzik eğitimi kurumunda kullanılıyor olması sebebiyle araştırmaya değer bir metot olarak görülmektedir. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmaktadır. Araştırmanın sonucunda Ayfer Tanrıverdi Viyola Metodu 1’de bulunan etütlerin içeriği, kapsadığı sağ-sol el teknikleri, bilişsel ve devinişsel yönden hedef ve hedef davranışları hakkında bilgilere ulaşılmıştır.