Coğrafya öğretmenlerinin tematik haritalara yönelik görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Öğrenci: BAHADDİN ŞAHİN

Danışman: SERVET KARABAĞ

Özet:

Eğitimde materyal kullanımı, eğitim-öğretimin daha anlamlı ve kalıcı olması açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle eğitim ve öğretimde konuları daha iyi anlamak, anlatmak ve kavramak için öğretim materyallerinden yararlanılması gerekmektedir. Belirli bir konuya odaklı olarak bir topografik altlık üzerinde oluşturulan tematik haritalar coğrafya öğretimindeki en önemli materyallerden birisidir. Bu doğrultuda araştırma coğrafya dersi öğretim programı doğrultusunda coğrafya öğretmenlerinin tematik haritalara yönelik görüşlerini görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin tematik haritalara yönelik görüşlerini tespit etmek için tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ; coğrafya öğretmenlerinin tematik harita kullanımına olumlu yaklaşmakla birlikte önemli bir çoğunluğunun tematik harita üretme ve kullanma yeterliliğine sahip olmadıkları ve en çok Mekansal Sentez Türkiye öğrenme alanında tematik haritalara ihtiyaç duydukları belirlenmiştir.