Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey
Approval Date: 2021
Thesis Language: Turkish
Student: DERYA KASAP ERDAL
Supervisor: Ziya Argün
Abstract:
ÖZ
Araştırmanın amacı özel öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş kaynaştırma sınıflarında görev
yapan matematik öğretmenlerinin öğretim programı, öğretim yöntemi, öğretim grupları,
öğretim materyalleri, öğrenme beceri, ödevler, davranışın geliştirilmesi ve ölçme
değerlendirmelerde uygulama ve uyarlamaları nasıl yaptıklarının detaylı olarak
incelenmesi ve bu faaliyetlerin nasıl gerçekleştiğini ortaya koymaktır. Araştırma nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenlerinden olan iç içe geçmiş çoklu durum
deseni olarak tasarlanmıştır. Araştırma katılımcıları 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan büyükşehirlerden birinin
en büyük ilçesinde görev yapan 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersine giren ve sınıfında
özel öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş kaynaştırma öğrencisi bulunan 3 matematik
öğretmenidir. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi ile
belirlenmiş, uzman görüşleri alınarak geliştirilen demografik bilgi formu, görüşme formu
ve gözlem formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırma analiz
yöntemlerinden betimleyici analiz ile çözümlenmiştir.
Araştırma bulgularına göre matematik öğretmenlerinin öğretim ile ilgili olarak; öğretim
programı, öğretim yöntemi, öğretim materyalleri, öğretim grupları, ödevler, öğrenme
becerilerinin geliştirilmesi, davranışın geliştirilmesi ve ilerlemenin izlenmesini
kolaylaştırma (değerlendirme) ile ilgili bazı uygulama ve uyarlamalar yaptıkları
görülmüştür. Öğretmenlerin daha çok öğretim programı ve değerlendirme çalışmalarında
önlem ve düzenlemelere yer verdikleri tespit edilmiştir.