Yabancılara Arapça Öğretiminde Kısa Hikayenin Yeri


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ABDULMUTTALİP IŞIDAN

Danışman: Musa Yıldız

Özet:

İmam Hatip Liselerinde Arapça öğretiminde karşılaşılan sorunlar bu alanda değişikliğe ihtiyaç olduğunun göstergesidir. Arapça öğretiminde sürekli değişikliğe gidilen programlar ve kitaplar, öğretim sürecinde izlenen yöntem ve teknikler bu ihtiyacı açıkça ortaya koymaktadır. Bu çalışmada ise İmam Hatip Liselerindeki bu ihtiyacın giderilmesine katkı sağlaması amacıyla İmam Hatip Liseleri dokuzuncu sınıf öğrencileri için “Kısa Hikayelerle Arapça Öğretim Programı” hazırlanmıştır. Hazırlanan program Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu Ankara İmam Hatip Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulanan programın Arapça öğretim sürecinde etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla gerçek deneme modellerinden öntest ve sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Bunun yanı sıra uygulama yapılan öğrencilerin görüşlerini almak amacıyla öğrencilere anket uygulanmıştır. Çalışma sonunda “Kısa Hikayelerle Arapça Öğretim Programının” öğrencilerin Arapça dil becerilerinde anlamlı bir fark oluşturduğu belirlenmiştir. Çalışma giriş, kuramsal altyapı, yöntem, bulgular ve yorum, kısa hikayelerle Arapça öğretim programı ve dersler ve sonuç olmak üzere altı bölümden oluşmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Kısa Hikayeler, İmam Hatip, Arapça Öğretimi, Öğretim Programı.