Cumhuriyet Dönemi ortaöğretim kurumlarında Arapça dersi öğretim programlarında iletişimsel yaklaşım


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: ZEYNEP OKTAY

Danışman: İBRAHİM ÖZAY

Özet:

Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde yeni bir yaklaşım olan iletişimsel yaklaşıma göre geliştirilecek olan Arapça Dersi öğretim programlarının, öğrencilerin Arapçayı bir iletişim aracı olarak kullanıp ihtiyaçlarını karşılamalarının, teknolojiyi kullanabilmelerinin,öğrenmeyi öğrenerek sürekli ilerlemelerinin ve daha nitelikli bir Arapça öğretiminin gerçekleşmesindeki öneminin incelenmesidir.Araştırmada, Cumhuriyet Döneminde yayınlanmış Arapça dersi öğretim programları, ana bileşenleri ve iletişimsel yaklaşım yönleriyle incelenmiştir.Araştırma tarama modelinde bir inceleme çalışmasıdır.Alan yazın taraması sonucu elde edilen bilgiler ışığında, ders kitaplarının ve öğretim materyallerin hazırlanmasına kaynaklık edecek olan Arapça dersi öğretim programlarının çağdaş dil öğretim yöntemlerinden iletişimsel yaklaşıma göre hazırlanmasının, ülkemizde köklü bir geleneğe sahip olan Arapça öğretiminde istenen hedeflere ulaşılmasında daha etkin bir rol oynayacağı örülmüştür.