İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİ DERSLERDE KULLANIM DURUMLARI ve BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İLE İLGİLİ ALMIŞ OLDUKLARI HİZMET İÇİ EĞİTİMLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ (SAKARYA İLİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Aydın KİPER

Danışman: SELÇUK ÖZDEMİR

Özet:

Bu araştırmada, bilgi teknolojileri konusunda hizmet içi eğitim alan ilköğretim öğretmenlerinin derslerde bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerine ilişkin görüşleri incelenmektedir. Araştırmaya Sakarya ilinde 2007-2008 eğitim öğretim yılında görev yapan 164 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin tümüne katıldıkları hizmet içi eğitimleri değerlendirmeleri için anket uygulanıp, bu öğretmenlerden 45'i ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Anketler frekans değerleri alınarak, görüşmeler ise içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda; Bilgi teknolojileri konusunda hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin derslerde bilgi teknolojilerini kullandıkları. Hizmet içi eğitimlerden memnun olan öğretmenlerin derslerde bilgi teknolojisi kullanma seviyelerinin, memnun olmayanlara göre daha yüksek olduğu. Öğretmenlerin derslerde bilgi teknolojisi kullanmada karşılaştıkları güçlüklerin genelde donanımdan kaynaklandığı, donanım sorunu olmayan okullarda ise internet ve eğitim yazılımlarının olmadığı görülmüştür.

çizgi film izle oyun oyun oyna en güzel oyunlar test çöz bay becerikli oyunları defans oyunlari zombi oyunlari ucak oyunlari sünger bob oyunları