Ergenlerde bağlanma stilleri, internet sosyal iletişim ağlarının kullanımı ve iletişim becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: RABİA SULTAN EROĞLU AKIN

Danışman: GALİP YÜKSEL

Özet:

Bu araştırmanın genel amacı, ergenlerin bağlanma stilleri ile internet sosyal iletişim ağlarının kullanımı ve iletişim becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Ayrıca bu araştırmada ergenlerin bağlanma stillerinin ve iletişim becerilerinin cinsiyete, yaşa, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna, internet kullanım süresi ve internet kullanım amacına göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek de amaçlanmıştır. Araştırma grubunu Ankara ilindeki 6 liseden 188'i kız, 239'u erkek olmak üzere toplam 427 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada; Kişisel Bilgi Formu, Ergenlerin Sosyal İletişim Ağlarını Kullanımlarına Yönelik Anket Formu, İletişim Becerileri Envanteri (İBE), İlişki Ölçekleri Anketi (İÖA), kullanılmıştır. Verileri çözümlemek için Çoklu Regresyon Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ergenlerin bağlanma stilleri ve iletişim becerileri cinsiyete, yaşa, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna, internet kullanım süresi ve internet kullanım amacına göre anlamlı fark göstermiştir. Bağlanma stilleri alt boyutları iletişim becerilerinden zihinsel değişkenine ilişkin gözlenen toplam varyansın % 11'ini, davranışsal değişkenine ilişkin gözlenen toplam varyansın % 12'sini, duygusal değişkenine ilişkin gözlenen toplam varyansın % 9'unu açıkladığı sonucu bulunmuştur.