TARİH EĞİTİMİ VE MİLLİ BAYRAMLAR: MİLLİ BAYRAMLARDA OKULLARDA YAPILAN KUTLAMALARIN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hakan AÇIKEL

Danışman: YASEMİN DEMİRCAN

Özet:

Bu araştırma, milli bayramlarda okullarda yapılan kutlamaların öğretmen ve öğrenciler tarafından tarih eğitimi temelinde değerlendirilmesi amacıyla planlanmıştır. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından tarih eğitimi ve milli bayram kutlamalarının amaçları doğrultusunda geliştirilen anket formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Hazırlanan anketler örneklemde yer alan öğretmenlere ve öğrencilere uygulanmıştır. Anket formu kişisel bilgilere ilişkin sorular, milli bayramların amaçlarına ilişkin sorular, içeriğe ilişkin sorular, öğretim süreçlerine ilişkin sorular, milli bayramlarda düzenlenen etkinliklere ilişkin sorular, millî bayramların değerlendirilmesine ilişkin sorular, önerilere ilişkin soruların yer aldığı 7 bölümden oluşmaktadır. Toplanan verilerin yorumlanmasında frekans ve % teknikleri kullanılmıştır. Araştırmaya yönelik uygulama sonunda öğretmen ve öğrencilerin, milli bayramlarda okullarda yapılan kutlamaların bazı yönlerini yeterli bulmadıkları, kutlamaların yapısının ve yapılan etkinliklerin değişmesi gerektiği tespit edilmiştir.