Güzel sanatlar ve spor liselerinde piyano öğretim programında kullanılan makamların uygulanabilirliği hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: PINAR ŞAHİN

Danışman: MEHLİKA DÜNDAR

Özet:

Bu araştırmanın amacı: Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde 9. sınıf piyano öğretim programında kullanılan makamların, uygulanabilirliği hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde görev yapan piyano öğretmenleri ve 9. Sınıf piyano öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın yürütülmesinde, betimsel araştırma modeli uygulanmıştır. Betimsel araştırmada piyano öğretmenlerine ve 9.sınıf piyano öğrencilerine uygulanan anketler, makamların uygulanma durumlarını ölçmede tanımlayıcı olmuştur. Anket yoluyla elde edilmiş verilere ait sonuçlar ise temel istatistik yöntemlerle açıklanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Müzik Bölümleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise 24 Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri oluşturmaktadır. Türkiye'nin değişik bölgelerinden seçilen 24 ilin G.S.S.L'sinde görev yapan 90 piyano öğretmenine ve G.S.S.L'sinde öğrenim gören 750 piyano öğrencisine bir adet anket uygulanmıştır. Uygulanan anket sonuçlarına göre; G.S.S.L'sinde görev yapan piyano öğretmenleri,9.sınıf piyano öğretim programında yer alan etüt ve eserlerin öğrencilerin gelişim düzeyine uygun olmadığını ,programda yer alan rast ve nihavent makamlarının çalınmasında, öğrencilerinin zorluk çektiğini belirtmişlerdir. G.S.S.L'sinde öğrenim gören piyano öğrencileri ise, 9. sınıf piyano öğretim programında yer alan etüt ve eserleri ezgisel bulmadıklarını, rast ve nihavent makamlarındaki etüt ve eserleri çalmakta, zorluk çektiklerini belirtmişlerdir.