BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAVA KİRLİLİĞİ KONUSUNA İLİŞKİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZEHRA YILDIRIM

Danışman: Beril Salman Akın

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı; Biyoloji öğretmen adaylarının, hava kirliliği konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerini değerlendirmektir. Araştırma, nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan durum çalışması (örnek olay) yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın, çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Gazi Üniversitesi’nde Biyoloji Eğitimi Bölümü’nde son sınıfta okuyan 5 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırma için oluşturulan alt problemler de dikkate alınarak gözlem, görüşme ve doküman analizi yöntemleri kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler, konu alan bilgisinin pedagojik alan bilgisi için gerekli olduğunu ancak, konu alan bilgisinin yanı sıra pedagojik alan bilgisinin alt boyutlarına da sahip olmak gerektiğini göstermektedir. Pedagojik bilgi, öğrenciyi anlama bilgisi, müfredat bilgisi, ölçme ve değerlendirme bilgisi, öğretim strateji, yöntem ve teknik bilgileri pedagojik alan bilgisinin diğer boyutlarını oluşturmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

Pedagojik Alan Bilgisi, Öğretmen Yeterlikleri, Hava Kirliliği