Öğretmenlerin bilgi güvenliği farkındalığının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: GÜLSÜM KAPANOĞLU

Danışman: HALİL İBRAHİM BÜLBÜL

Özet:

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin interneti güvenli kullanım durumlarını ve bilgi güvenliği farkındalık düzeylerini belirlemektir. Çalışma, Devlet Planlama Teşkilatının Türkiye'yi ayırdığı 12 bölgeden (NUT12) 6 farklı branşta 1355 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Bilgi Güvenliği Farkındalığı Anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğretmenlerin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Bilgi güvenliği farkındalıklarının branşlara, alınan bilgi güvenliği eğitimine, öğrenim durumuna, yaşanılan bölgeye, internet kullanım süresine ve yaşa göre anlamlı farklılıklar gösterdiği görülmüştür.