7E Öğrenme Modeline Uygun Tasarlanan 5. Sınıf Matematik Dersi Kesirler Konusundaki Öğrenci Başarısına, Tutumuna Ve Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Rukiye Kayhan Yücel

Danışman: MİNE AKTAŞ

Özet:

Bu çalışmada bir öğrenme modeli olarak 7E Öğrenme Modelinin akademik başarıya, bilgilerin kalıcılığına ve öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma kapsamında ortaokul 5. sınıf kesirler konusu ele alınmıştır. 7E Öğrenme Modeli ile ilgili matematik eğitimi alanındaki çalışmalar fen eğitimi alanındaki kadar çok değildir. Bu araştırma, 7E Öğrenme Modelinin öğrencilerin matematiğin bir konusunu öğrenmeleri üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu ortaya koyması yönüyle önem arz etmektedir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Denizli ili, Pamukkale ilçesinde bulunan bir ortaokulun iki 5. sınıf şubesi ile yapılmıştır. Kesirler konusu deney grubunda 7E Öğrenme Modeline uygun olarak, kontrol grubunda ise mevcut Öğretim Programında yer alan etkinliklerin uygulandığı yöntem ile anlatılmıştır. Araştırma ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Hazırlanan başarı testi uygulama öncesinde ön-test, uygulama sonrasında son-test ve uygulamadan sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin derse yönelik tutumlarını ölçmek için de matematik tutum ölçeği ön-tutum ve son-tutum olarak uygulanmıştır. Veriler istatistik yöntemleri ile analiz edilmiş ve sonuç olarak 7E Öğrenme Modeline göre hazırlanan öğrenme ortamının, öğrencilerin 5. sınıf Kesirler konusunu öğrenmelerinde, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı üzerinde ve öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde olumlu yönde etkisi olduğunu ortaya çıkmıştır. Mevcut Öğretim Programında yer alan etkinliklere uygun yapılan öğrenme ortamının ise, öğrencilerin öğrenmeleri, bilgilerinin kalıcılığı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları üzerinde ise, olumlu ya da olumsuz bir etkisi gözlemlenmemiştir.