ANABİLİM DALLARINDA UYGULANAN ARMONİ-KONTRPUAN-EŞLİK DERSLERİNDE PİYANONUN KULLANABİLME DURUMUNUN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Turgay TUNÇ

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu araştırma, Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin Armoni- Kontrpuan-Eşlik derslerinde piyanoyu kullanabilme durumunu ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Problemin çözümü doğrultusunda, öğrencilerin eşlikleyebilme becerisi ile deşifre edebilme becerisini ölçmeye yönelik olarak üç farklı zorluk düzeyinde, 5'er ezgisel çalışma hazırlanmıştır. Basit, orta ve ileri zorluk düzeylerinde yer alan ezgiler, önce basit düzey gurubunda sonra orta düzey gurubunda daha sonra ileri düzey gurubunda olmak üzere birer hafta ara ile öğrencilere çaldırılmış ve video kayıtları alınmıştır. Bu kayıtlar, araştırma kapsamında hazırlanan ölçme araçları kullanılarak uzmanlar tarafından değerlendirilmiş ve öğrenci performansları puanlanmıştır. Değerlendirme sonuçları ise bulgular ve yorum bölümünde tablolar halinde yer verilmiştir. Bulgular ve yorumlar ışığında öğrencilerin Armoni- Kontrpuan-Eşlik derslerinde piyanoyu kullanabilmede güçlük çektiği noktalar tespit edilmiş ve bu noktalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.