GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ PİYANO EĞİTİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ (İÇ ANADOLU BÖLGESİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MÜNEVVER ÇETİNDERE

Danışman: Mehmet Akpınar

Özet:

Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde piyano dersine giren öğretmenlerin ve bu

okullarda okuyan öğrencilerin Piyano dersinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu

sorunlara ilişkin öneriler sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, durum tespitine

yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir araştırma olup, kaynak tarama ve anket

uygulama yöntemleriyle hazırlanmıştır. Anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde

tablolarına dönüştürülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Piyano Eğitimi, Güzel Sanatlar Lisesi, Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri