SUZUKI PIANO SCHOOL VOLUME I OKUL ÖNCESİ DÖNEM PİYANO EĞİTİMİNE BAŞLANGIÇ METODUNUN HEDEF VE HEDEF DAVRANIŞLAR AÇISINDAN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Utkan AKPINAR

Danışman: FERDA GÜRGAN ÖZTÜRK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem piyano eğitimine başlangıç metotlarından biri olan Suzuki Piano School Volume I metodunun, hangi hedef ve hedef davranışların gerçekleştirilmesine yönelik olarak hazırlandığını incelemektir. Bu amaçla Suzuki Piano School Volume I metodundaki on sekiz etüt arasından, kazandırdığı hedef ve hedef davranışların özgünlüğüne göre seçilmiş olan on iki etüt, Prof. Dr. Ali Uçan'ın geliştirmiş olduğu çalgı metotlarını çağdaş öğretim programı modeline dayalı metot çözümleme yöntemiyle inceleme yaklaşımı kullanılarak incelenmiştir. Çözümleme Veysel Sönmez'in sınıflamasına dayanılarak, bilişsel ve devinişsel alanlarda yapılmıştır. İnceleme sonucunda belirlenen hedefler bilişsel alanın bilgi basamağında; devinişsel alanın ise uyarılma, kılavuz denetiminde yapma ve beceri haline getirme basamaklarındadır. Metot yirmi dokuz bilişsel hedef ve otuz sekiz devinişsel hedef içerdiği içermektedir.