9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK EDEBİYATI DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ TÜRK EDEBİYATI DERSİ AKADEMİK BASARISINA ETKİSİ (KÜTAHYA ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BANU ÖZDEMİR

Danışman: ÜLKÜ GÜRSOY

Özet:

Bu arastırmada, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarının Türk edebiyatı dersi akademik basarısına etkisi incelenmistir. Arastırmanın temel amacı cinsiyet, sosyo-ekonomik durum, anne-babanın eğitim durumları ve kitap okuma sıklıklarıyla, öğrencinin kitap okuma sıklığının tutumları etkileyip etkilemediğini inceleyip, Türk edebiyatı dersine yönelik tutumla akademik basarı arasında iliski olup olmadığını ortaya koymaktır. Arastırmanın örneklemini, Kütahya merkezinde bulunan, seçkisiz yöntemle seçilmis 4 ortaöğretim kurumunun 9. sınıfında öğrenim gören 511 öğrenci olusturmaktadır. Veri toplama aracı olarak arastırmacı tarafından gelistirilen Türk Edebiyatı Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıstır. Arastırma sonucunda öğrencilerin Türk edebiyatı dersine yönelik tutumlarıyla cinsiyetleri, babalarının kitap okuma sıklığı ve ders dısında kitap okuma sıklıkları arasında anlamlı farklılık bulunmustur. Öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları, anne ve babalarının eğitim durumları ve annenin kitap okuma sıklığıyla Türk Edebiyatı dersine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık elde edilmemistir. Öğrencilerin Türk Edebiyatı dersine yönelik tutumları ile akademik basarıları arasında düsük bir iliski vardır.