Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının suluboya resim tekniğine yönelik tutumlarının belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: KERİM LAÇİNBAY

Danışman: MELTEM KATIRANCI

Özet:

Araştırmada, görsel sanatlar öğretmeni yetiştiren yüksek öğretim kurumlarında, öğretmen adaylarının suluboya resim tekniğine yönelik; ilgi, bilgi ve önem durumlarını saptamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, alan uzmanlarının görüşleri alınarak, tez danışmanı rehberliğinde tutum ölçeği geliştirilmiş; ölçeğin pilot uygulaması yapılmış, geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılarak, Suluboya Resim Tekniği Tutum Ölçeği'nin son şekli oluşturulmuştur. Bu çerçevede, nihai ölçekte, altı farklı üniversitenin, eğitim fakültelerinin, resim iş eğitimi anabilim dallarında öğrenim görmekte olan toplam 303 öğretmen adayının, suluboya resim tekniğine ilişkin tutumlarına başvurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 20.00 paket programıyla çözümlenmiştir. İlgili çözümlemeler sonucu, öğretmen adaylarının suluboya resim tekniğine yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde 'yaş, cinsiyet ve mezun oldukları lise türü' değişkenlerinin belirgin oranda farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Ancak; lisans öğrenimlerine devam ettikleri fakültelere göre ise, tutumları arasında farklılıklar tespit edilmiştir.