Türk dili ve edebiyatı derslerinde materyal destekli öğretimin başarı ve kalıcılığa etkisi (9. sınıf VI. ünite örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: EKİN DEVRİM AÇIKGÖZ

Danışman: AYŞE YÜCEL ÇETİN

Özet:

Bu araştırmanın amacı, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi tiyatro ünitesinin materyal destekli öğretimle yapılmasının başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, nicel araştırma modellerinden sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deneysel işlemler 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini Ordu ilinde öğrenim gören 248 öğrenci oluşturmuş ve deney grubuna materyal destekli, kontrol grubuna geleneksel yöntemlerle öğretim yapılmıştır. Öğretim sürecinin ardından Akademik Başarı Testi, deney ve kontrol gruplarına öntest olarak uygulanmıştır. Öntest olarak uygulanan ölçek, üç hafta sonra sontest olarak tekrar uygulanmıştır. Öntest puan ortalamaları ile başarı, öntest ve sontest puan ortalamaları arasındaki fark ile kalıcılık ölçülmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 20 programı ile analiz edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest puan ortalamalarının karşılaştırılmasında bağımlı t-testi ve bağımsız t-testi analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma yapılan gruplar arasındaki farkın hangi okullardan kaynaklandığı varyans analizi ve Tukey testi ile belirlenmiştir. Araştırma bulguları, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi tiyatro ünitesinin materyal destekli öğretiminin, başarı ve kalıcılık yönünden, geleneksel yöntemlerle yapılan öğretimden daha etkili olduğunu göstermiştir.