Solunum sistemi konusunun ilköğretimde dramatizasyon tekniği ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: GAMZE DİKMENLİ VARDAR

Danışman: MAHMUT SELVİ

Özet:

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıf Fen ve Teknoloji dersi Vücudumuzda Sistemler ünitesinde yer alan Solunum Sistemi konusunun öğretiminde dramatizasyon tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini incelemektir. Bu bağlamda bağımsız değişkenlerin (dramatizasyon tekniğinin kullanılması, öğretmen merkezli geleneksel öğretimin kullanılması) bağımlı değişkenler (akademik başarı) üzerine etkisinin sınanması amaçlanmıştır. Bu nedenle araştırma yarı deneysel modeldir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde İstanbul ilinin Arnavutköy ilçesinde yer alan bir devlet ilköğretim okulunda öğrenim gören 56, 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının her birinde 28'er öğrenci bulunmaktadır. Deney ve kontrol grubundaki dersler ve uygulamalar araştırmacı tarafından eşit sürelerde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulaması Vücudumuzda Sistemler ünitesinde yer alan Solunum Sistemi konusunda yapılmıştır. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere 4 hafta süreyle uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada ölçme araçlarından elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS paket programı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre dramatizasyon tekniğinin uygulandığı deney grubu ile öğretmen merkezli geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında başarı ve cinsiyet bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.