Mobil öğrenme yöntemiyle verilen eğitimin hemşirelerin ventrogluteal bölgeye güvenli enjeksiyon uygulamasını öğrenmelerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GAMZE ÖZENER

Danışman: Nurcan Çalışkan

Özet:

Bu araştırma mobil öğrenme yöntemi ile verilen eğitimin hemşirelerin ventrogluteal bölgeye güvenli enjeksiyon uygulamasını öğrenmelerine etkisini belirlemek amacıyla ön test-son test desenli (kontrol grupsuz) müdahale araştırması olarak 20.08.2020 – 30.10.2020 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Gazi Hastanesi’nde yetişkin servislerde çalışan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 34 hemşire oluşturmuştur. Araştırmada veriler, veri toplama formları ve Ventrogluteal Bölgeye Yönelik Bilgi Önerme Formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan hemşirelerden onam alındıktan sonra veri toplama formlarını doldurmaları istenmiştir, formları doldurduktan sonra mobil cihazlarına ventrogluteal bölgeye güvenli enjeksiyon uygulaması için hazırlanan animasyon yönlendirilmiştir. Animasyon hemşireler tarafından bir hafta boyunca sınırsız izlenebilmiştir. Animasyonun gönderilmesinden bir hafta sonra veri toplama formları uygulanmıştır. Araştırmanın uygulanabilmesi için etik kuruldan ve uygulamanın yapıldığı kurumdan yazılı izin alınmış alınmıştır. Hemşirelerin intramüsküler enjeksiyonda ventrogluteal bölgenin kullanımına yönelik ön test bilgi puanı 12,82±3,80 iken son test bilgi puanı 16,97±2,84’tür. Araştırma sonucunda mobil öğrenme yöntemiyle verilen eğitim sonrası hemşirelerin ventrogluteal bölgeye yönelik bilgi düzeyi ortalaması anlamlı derecede artış göstermektedir. Bu nedenle mobil öğrenme yönteminin hemşire eğitiminde öğretime destek olarak kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler : Mobil öğrenme, hemşire eğitimi, intramüsküler enjeksiyon,

ventrogluteal bölge