The effect of computer assisted and teacher-led storytelling on vocabulary learning of 5th grade students


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: SELEN YARDIM

Danışman: ZEKİYE MÜGE TAVİL

Özet:

Beş ana bölümden oluşan bu çalışmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerine kelime öğretiminde bilgisayar destekli hikaye anlatımının mı yoksa öğretmen destekli hikaye anlatımının mı daha etkili olduğunu saptamaktır. Çalışma, 20102011 öğretim yılında iki ayrı sınıftan toplam 60 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Her bir sınıf için 10 ders saati alan araştırmayı gerçekleştirmek ve verileri toplamak için Siirt Sancaklar İlköğretim Okulu araştırma yapılacak okul olarak seçilmiştir. Çalışmanın birinci bölümü giriş bölümüdür. Bu bölüm, genel olarak çalışmanın bütünü, temeli, amacı, sınırlılıkları, varsayımlar ve kullanılan yöntem hakkında kısa bir bilgi vermektedir. İkinci bölümdeyse, çocuklar ve özellikleri, öğrenme stilleri, etkili kelime öğretim yolları açıklanarak genel bir bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca çocukların kelime öğreniminde hikaye anlatımının ve de bilgisayar destekli dil öğreniminin yerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde, çalışmayı gerçekleştirmek için başvurulan metod ve veri toplama aracına ve uygulamalara değinilmektedir. Dördüncü bölüm ise veri analizini ve bunların yorumlanmasını içermektedir. Ön ve son test sonuçları tablolarda gösterilip yorumlanmaktadır. Beşinci ve son bölüme gelinceyse, çalışmanın kısa bir özeti ve elde edilen sonuca dair birtakım önerilere yer verilmiştir. Ayrıca ekler bölümünde, çalışmada yer alan hikaye anlatımına ilişkin tamamlanmış beş ders planı ve ön ve son testler sunulmaktadır.