İLKÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EĞİTİM AMAÇLI KULLANIMINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: N. AYŞİN ALTUN

Danışman: SELÇUK ÖZDEMİR

Özet:

Milli Eğitim Bakanlığı'nca kurulan Bilgi Teknolojisi sınıflarının kullanımına ilişkin talimatların yerine getirilmesinde ve Bilgi Teknolojisi sınıflarının amacına uygun sağlıklı bir şekilde kullanılmasında liderlik görevi okul müdürlerine düşmektedir. Bu çalışmada; ilköğretim okul yöneticilerinin, teknolojinin eğitime entegrasyonu sürecinde Bilişim Teknolojilerinin kullanımına etkisi incelenmiştir. Bu araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılı Ankara İli merkez ilçelerindeki BT sınıfı bulunan 7 devlet okulu ve 1 özel okul olmak üzere toplam 8 ilköğretim okullunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bu okullarda görev yapan 19 okul yöneticisine anket uygulanmıştır. Anket uygulanan yöneticilerden 13'ü ile ve bu okullarda görev yapmakta olan 15 öğretmenle birebir görüşme yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin Bilgi Teknolojilerinin öğretimde kullanılması ve eğitimdeki rolü, öğretmen ve öğrenciler üzerinde BT sınıflarının etkisi hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür ancak verilen eğitimler, okuldaki donanım ve yazılım konusunda olumlu görüş belirtmedikleri görülmüştür. Araştırmada, okul yöneticilerinin BT entegrasyonu sürecinde görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirmeleri için; BT entegrasyonu konusunda verilecek hizmet içi eğitimlerin, yöneticilerden beklenen görevleri yerine getirebilmelerine yardımcı olacak içeriklerle verilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.