Eğitim bilişim ağı'ndaki matematik dersi içeriğine ilişkin öğretmen görüşleri: Trabzon ili örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: ZEYNEP ARSLAN

Danışman: DEVRİM ÇAKMAK

Özet:

Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2010 yılında tanıtımını yaptığı Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri (BT) araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde kullanımının sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda Eğitim Bilişim Ağı (EBA) adında, FATİH Projesi'nin e-içeriğin sağlanması ve yönetilmesi bileşenini kapsayan bir sosyal eğitim platformu kurulmuştur. Bu çalışmada EBA'da bulunan matematik dersi içeriğinin matematik öğretmenleri tarafından nasıl algılandığı ve EBA'ya ilişkin farkındalık düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma karma modelinde yapılan bir çalışmadır. Anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu Trabzon ilinde Ortahisar ve Akçaabat ilçelerinde bulunan lise matematik öğretmenlerine gönüllülük esasınca uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler ışığında öğretmenlerin EBA ile ilgili yeterince bilgilerinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin çoğu mevcut e-içeriklerin geliştirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Mevcut içeriklerin daha çok ilköğretim seviyesinde kaldığını ve derslerine girdikleri sınıfların seviyesine uygun içerikler olmadığını belirtmişlerdir. Yine öğretmenlerin içeriğin geliştirilmesi noktasında akademisyenlerin ve içerik geliştiren firmaların deneyimli matematik öğretmenleriyle birlikte çalışmalarının gerekliliğine ilişkin bazı önerilerde bulundukları görülmüştür. Sonuç olarak matematik öğretimi için bir amaç değil araç olması hedeflenen EBA'nın daha etkili bir e-içeriğe sahip olması için öğretmenlerin önerilerinin daha çok dikkate alınmasının ve öğretmen farkındalıklarının sağlanması adına EBA özelinde tanıtım ve teşvik çalışmalarının gerekli olduğu düşünülmektedir