Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey
Approval Date: 2022
Thesis Language: Turkish
Student: ÇAĞLA HATEM AKÇA
Supervisor: Ziya Argün
Abstract:
Öz
Bu araştırmada; 2011 ve 2018 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye
Kurulu tarafından yayınlanan ortaöğretim matematik dersleri ve 2010 yılında yayınlanan
geometri dersleri öğretim programlarının geliştirme (hazırlanma) sürecinde görev alan
öğretim üyeleri ve matematik öğretmenlerin deneyimlerinden yola çıkarak Türkiye’de
matematik dersleri öğretim programlarının geliştirilme veya revize edilme süreci
incelenmiştir. Çalışmanın deseni nitel araştırma desenlerinden fenomenolojidir ve
araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik
örneklemesi yoluyla seçilen toplam 14 tane öğretim üyesi ve matematik öğretmenidir.
Veriler görüşme formu aracılığıyla yapılan görüşmeler, görüşmeler sırasında alınan ses
kayıtları ve araştırmacı notları ile toplanmış ve bu veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz
edilmiştir. Çalışmanın bulguları, dinamik ve döngüsel olan program geliştirme sürecinin
aşamaları olan ihtiyaç ve durum analizi, hedefler, planlama, uygulama ve değerlendirme
başlıkları atında ele alınmıştır. Bu bulgulara göre, ihtiyaç ve durum analizi, hedefler ve
planlamada yapılan çalışmalar, literatürde bu aşamalara yönelik yer alan teoriler ve
önerilere uygunluk gösterdiği, uygulama ve değerlendirme aşamalarının literatürde
önerilen şekilde sistematik çalışmalarla gerçekleşmediği ve matematik öğretmenleri ve
öğretim üyelerinin bu aşamalarda genellikle görev almadığı tespit edilmiştir.