Türkiye'deki müzik eğitimi anabilim dallarında müzik tarihi öğretim elemanlarının dersin işlenişine ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: BURÇİN UÇANER

Danışman: FERDA GÜRGAN ÖZTÜRK

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı Türkiye'de Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki (MEABD) müzik tarihi öğretim elemanlarının dersin işlenişine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırmada veriler kaynak taraması yapılarak ve anket uygulanarak elde edilmiştir. Örneklem grubunu Türkiye'de 2005-2006 öğretim yılında n az iki mezun vermiş 18 üniversitenin (Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Niğde Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Harran Üniversitesi) eğitim fakültelerine bağlı MEABD'nın müzik tarihi dersi öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının üniversitedeki mevcut kaynak ve olanakları çok yeterli bulmadığı, müzik tarihi öğretiminde kısmen farklı yöntemteknik ve araç gereçleri kullandığı, ayrıca müzik tarihi öğretim programını tam olarak yeterli bulmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanlarının bayan ya da erkek olması, eğitim düzeylerinin farklılığı, müzik tarihi öğretim programına karşı görüşlerini değiştirmezken, öğretim elemanlarının hizmet sürelerinin müzik tarihi öğretim programına karşı görüşlerini değiştirdiği görülmüştür. Öğretim elemanlarının unvanları, müzik tarihi programını değerlendirmeye yönelik görüşlerini kısmen etkilemektedir.

Sitene Oyun Ekle Bakugan Oyunlari Yeni Oyunlar Bilardo Oyunlari Online Oyunlar