KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILAN JACOB DONT 24 ETÜDES AND CAPRİCES OP.35 METODUNUN SAĞ EL VE SOL EL TEKNİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURÇİN ALAN

Danışman: Nuray Özen

Özet:

Bu arastırmanın amacı, keman eğitiminde kullanılan Jacob Dont 24 Etüdes and Caprices Op.35 metodunun hangi hedef ve hedef davranısların gerçeklestirilmesine yönelik olarak hazırlandığını incelemek; bu hedef ve hedef davranısların metot içindeki dağılımlarını belirlemek; bu yolla öğretmenler ve öğrencilere metotla ilgili genel bir bilgi sunmak ve keman eğitimiyle ilgili arastırmalara katkıda bulunmaktır. Bu amaçla Jacob Dont 24 Etüdes and Caprices po.35 metodundaki etütler; Prof. Dr. Ali Uçan'ın gelistirmis olduğu çalgı metotlarını çağdas öğretim programı modeline dayalı metot çözümleme ve/veya etüt çözümleme yöntemiyle inceleme yaklasımı kullanılarak, hedef ve hedef davranıslar açısından incelenmistir. İnceleme sonucunda 25 devinsel hedef ve 73 devinsel hedef davranıs belirlenmistir.