Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2012 - 2020
2012 - 2020Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Fen Ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2008 - 2009
2008 - 2009Lisans Yandal
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyolojik Bilimler Bölümü, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Eğitsel robotik uygulamalarına dayalı STEM eğitimi kapsamında öğretmen adaylarının eğitsel robotik TPAB öz-yeterlik inançlarının bilimsel yaratıcılık ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2012
2012Yüksek Lisans
Investigating pre-service science teachers' understanding of role and distribution of ozone layer and ozone layer depletion through mental models and ontological beliefs
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İstatistik Teorisi, İlköğretim Fen Ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2023
2011 - 2023Araştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2010 - 2011
2010 - 2011Araştırma Görevlisi
Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Makaleler
Tümü (4)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (2)
Diğer Yayınlar (1)
2023
20231. Development and Application of a Three-Tier Diagnostic Test to Assess Pre-service Science Teachers' Understanding on Work-Power and Energy Concepts
Irmak M., Inaltun H., Ercan-Dursun J., Yanis-Kelleci H., Yürük N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.21, sa.1, ss.159-185, 2023 (SSCI, Scopus)
2021
20212. Development, validity, and reliability of an educational robotics based technological pedagogical content knowledge self-efficacy scale
Yanış H., Yürük N.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION (FORMERLY: JOURNAL OF RESEARCH ON COMPUTING IN EDUCATION) , cilt.53, sa.4, ss.375-403, 2021 (SSCI, Scopus)
2016
20163. Sosyal Bilimler Alanlarında Hazırlanan Tezler için Raporlaştırma Önerileri Bir Tez Nasıl Yazılmalıdır
HORZUM T., ŞAHİN F., Gök E., YURTTAŞ KUMLU G. D., ŞAHİN D., YANIŞ H., et al.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.36, sa.3, ss.489-521, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20144. Investigating Differences in Preservice Science Teachers' Resource Management Strategies in Preparing Laboratory Report
İnaltun H., Irmak M., Yanış H., Ercan J.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.116, ss.4140-4144, 2014 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Eğitimde Biçimlendirici Değerlendirme Ölçekleri: Literatür Taraması
İnaltun H., Yalvaç Ertuğrul E., Yanış Kelleci H.
ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.376-377, (Özet Bildiri)
2023
20232. The Influence of History of Science Supported Activities on University Students’ Nature of Science Beliefs
KANLI U., YILMAZ ERGÜL D., YANIŞ KELLECİ H., KOŞTUR H. İ.
The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2023), Nevşehir, Türkiye, 24 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Eğitsel Robotik Uygulamalarına Dayalı STEM Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitsel Robotik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz-Yeterlik İnançlarına Etkisi
YANIŞ KELLECİ H., YÜRÜK N.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2018
20184. Fen alanında geliştirilen çok aşamalı testler: Literatür taraması
ERCAN J., İNALTUN H., IRMAK M., YANIŞ H., YÜRÜK N.
XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. Science teachers’ views about an activity pedagogically modelling a science centre exhibition
YANIŞ H., KÖSEOĞLU F., KANLI U.
12th Conference of the European Science Education Research Association ESERA, Dublin, İrlanda, 20 - 26 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Views of teachers participated in pilot workshop on teacher professional development towards science centres
ŞENTÜRK E., KÖSEOĞLU F., YANIŞ H., Pirpiroglu İ., TAHANCALIO S., KANLI U.
World Science and Technology Education Conference, Antalya, Türkiye, 01 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Bilim merkezi eğitmenleri için geliştirilen mesleki gelişim programının pilot uygulaması hakkında eğitmen görüşleri
Pirpiroğlu İ., YANIŞ H., TAHANCALIO S., ŞENTÜRK E., KANLI U.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Üç-aşamalı tanılayıcı test geliştirme süreci: İş, güç ve enerji konusu
YANIŞ KELLECİ H., Ercan J., IRMAK M., İNALTUN H., YÜRÜK N.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
20159. Misconceptions about suns rays ozone layer and its depletion
YANIŞ H.
European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201410. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iş güç enerji konusunda sahip oldukları alternatif kavramların belirlenmesi
İNALTUN H., IRMAK M., Ercan J., YANIŞ H., YÜRÜK N.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201411. Türkiye de yapılan argümantasyon çalışmalarının incelenmesi
YANIŞ KELLECİ H.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201412. Investigating the effect of science writing heuristic laboratory report format on critical thinking
IRMAK M., YANIŞ KELLECİ H., Ercan J.
National Association of Research in Science Education (NARST), Pittsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201313. Science writing heuristic An inquiry based laboratory approach to promote science achievement in general chemistry laboratory
Ercan J., YANIŞ KELLECİ H., IRMAK M.
National Association of Research in Science Teaching (NARST), Puerto Rico, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201214. İlköğretim öğretmenleri ile sürdürülebilir kalkınma için eğitim deneyimi çalıştayı, su elma analojisi etkinliği
YANIŞ H.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201215. Yetişkinlerin habitat parçalanması sorununa ilişkin sonuç algılarının çevresel değerler açısından incelenmesi
IRMAK M., YANIŞ H.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2010
201016. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ozon tabakası incelmesi ve küresel ısınma algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
YANIŞ H.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. STEM Eğitiminde Değerlendirme Yaklaşımları
YILMAZ ERGÜL D., IRMAK M., YANIŞ KELLECİ H.
STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Anagün, S. Ş.; Özden, M., Editör, Vizetek, ss.245-276, 2023
2021
20212. Problem Çözme Becerisi
YANIŞ KELLECİ H., KARAÇAM S.
21. Yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, Kabataş Memiş Esra, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.214-239, 2021
2019
20193. ETKİLİ BİR BİLİM MERKEZİ GEZİSİ SÜRECİNDE ÖĞRE TMEN VEBİLİM MERKEZİ EĞİ TMENLERİNİN ROLLERİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ .
KANLI U., YANIŞ H., KÖSEOĞLU F.
Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu: Bilim Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.287-307, 2019
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2021
Aralık 2021Hellenic Journal of STEM Education
Diğer Dergiler