Türkiye Irak ve Dubai'deki Müzik Öğretmenliği Sistemlerinin Karşılaştırılmalı Analizi


Türkmenoğlu Ö. (Yürütücü), Albuz A.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2024 - 2025

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Destek Programı: BAP Araştırma Projesi
  • Başlama Tarihi: Eylül 2024
  • Bitiş Tarihi: Ağustos 2025

Proje Özeti


Türkiye’de müzik eğitimi, Cumhuriyet döneminden bu yana önemli gelişmeler göstermiştir ve Atatürk’ün müzik eğitimi konusundaki vizyonu büyük bir etkiye sahiptir. Türkiye’de müzik öğretmenliği eğitimi, üniversitelerin eğitim fakültelerinde verilmektedir. Öğrenciler, dört yıllık lisans programları boyunca müzik teorisi, enstrüman eğitimi, koro çalışmaları ve pedagojik formasyon dersleri alırlar. Bu eğitim modelini Irak ve Dubai ile karşılaştırdığımızda Dubai’de müzik öğretmenliği eğitimi, özel müzik okulları ve uluslararası okullar aracılığıyla sağlanmaktadır. Eğitim programları, Batı müziği teorisi ve uygulamaları üzerine yoğunlaşır. Müzik eğitimi, çok kültürlü bir yapıya sahiptir ve bu durum, müzik öğretmenliği programlarının çeşitliliğini artırır. Iraktaki müzik öğretmenliğine baktığımızda ise konservatuvarlar ve sanat akademileri aracılığıyla yürütülmektedir. Eğitim programları, klasik Arap müziği ve Batı müziği teorisi üzerine yoğunlaşır. Irak’ta müzik eğitimi, kültürel ve politik değişimlerden etkilenmiştir ve bu durum, müzik öğretmenliği programlarının içeriğine de yansımaktadır. Üç ülkenin eğitim kurumları, müzik ders müfredatı ve kültürel etkileri araştırılacaktır. Sonuç olarak bu üç ülkenin müzik öğretmenliği programlarını inceleyerek ülke eğitimine ve kültürüne katıkları incelenecektir.