Duvarsız Okullar: Okulöncesi Öğretmenler İle Okul Duvarlarının Ötesine Bilimsel Ve Kültürel Bir Yolculuk


Kanlı U., Yılmaz Z.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Aralık 2022
  • Bitiş Tarihi: Ağustos 2023

Proje Özeti

Bu projede, okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında bilimsel, sanatsal ve kültürel okuryazarlıklarını geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan etkileşimli etkinlik ve atölyeler, Gaziantep ilindeki zengin okul dışı öğrenme ortamlarında 26 Eylül-1 Ekim 2022 tarihleri arasında altı gün süreyle 25 öğretmen ile gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğretmenlerin bu ortamlarda edindikleri deneyim ve tecrübeleri okullarına döndüklerinde öğrenme ortamlarına nasıl yansıtacakları konusunda öğretim planları geliştirmelerine de fırsat verilecektir.

Ülkemizin farklı bölgelerinden katılacak öğretmenlerin oluşturacağı katılımcıların seçiminde proje ekibi tarafından oluşturulan kriterler göz önünde bulundurulacaktır. Katılımcıların ülkemizin farklı illerinden seçilecek olması ve bu öğretmenlerin okullarına döndüklerinde öğrencilerine projenin hedeflerini yansıtmaları konusunda teşvik edilecek olması projenin yaygınlaşmasına katkı sağlayacaktır.

Projede yapılması planlanan 25 öğrenme oturumundan dört (4) oturumu Botanik Bahçesi, Hayvanat Bahçesi, Gizem Doğan ve Dülük Baba Tabiat Parkı, gibi doğada gerçekleştirilirken, 15 oturum ise; Bilim Merkezi, Keşif Kampüsü, Arkeoloji Müzesi, Ekolojik Bina, GASKi Arıtma Tesisi, Oyuncak Müzesi vb. okul duvarlarının ötesinde gerçekleşecektir. Bir oturumda ise “Sosyal etkinlik” şeklinde olup, il dışından gelen öğretmenler Gaziantep ilinin kültürel, sosyal, gastronomik yapısını temsil eden yerlere götürülecektir. Projedeki etkinlikler alanında uzman olan ve okul dışı öğrenme konusunda çalışmaları olan eğitmenler tarafından yürütülecektir. Etkinliklerde eğitmenler; saha incelemelerini, deneysel çalışmaları, arttırılmış gerçeklik uygulamalarını, bilişim araçları ile görselleştirdikleri atölyeleri çeşitli öğrenme-öğretme stratejileri kullanarak (drama, oyun tabanlı öğrenme vb.) etkileşimli hale getirecektir.