Göçmen Baykara Z. (Yürütücü), Çalışkan N., Karadağ A.
TÜBİTAK Projesi, 2018 - 2020
Bu proje, Tübitak 3001 - Başlangıç
Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı tarafından desteklenerek yürütülmüştür.
Proje,
teknoloji kullanımının hemşirelik öğrencilerinin temel hemşirelik becerilerini
öğrenmelerine etkisini belirlemek amacıyla randomize kontrollü deneysel tasarımda gerçekleştirilmiştir.
2018-2019
eğitim öğretim yılında, bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Bölümü’nde Hemşirelik Esasları Dersi kapsamında yapılmış, 205 (deney=103)
ve kontrol=102) öğrenci ile tamamlanmıştır.
Proje sonucunda deney grubu öğrencilerinin bilgi testi puan medyanları ve OSCE puanları (1 ünite hariç) kontrol grubundakilere göre
anlamlı derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin çoğunluğu
beceri videoları ile çalışmanın öğrenmeyi
kolaylaştırdığını, öğrenme motivasyonunlarını
artırdığını, klinik uygulamaya hazırlanmayı kolaylaştırdığını
belirtmişlerdir.
Bu sonuçlardan yola çıkarak hemşirelikte
beceri öğretiminde farklı teknolojilerin (Web erişimli videolar, resimli
kontrol listeleri) birlikte kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir.