Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2014 - 2016
Tiyatro ve yaratıcı drama, bilginin paylaşımını ve işlevselliğini kolaylaştıran bir
eğitim yöntemi olmasının yanı sıra bireyin dil becerilerini geliştirebilmesi amacıyla kullanılan
bir yöntemdir. Bu çalışmanın amacı, mevcut literatürden hareketle tiyatro ve yaratıcı drama
yönteminin temel alındığı bir atölye çalışmasında bireylerin kişisel gelişim sürecini takip
etmektir. Bu amaçla öğrencilerinin 3 aylık süre içerisinde katılacağı toplam 40 saatlik bir
atölye planı yapılmıştır. Atölye planı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin
kazandırılmasına yönelik tasarlanan 280 yaratıcı drama uygulamasını içermektedir. Çalışma
süresince gerçekleştirilen atölye uygulamaları görsel ve yazılı kayıt altına alınacak, böylece
çalışmanın şeffaf, esnek ve ulaşılabilir bir yapıya sahip olması amaçlanacaktır. Uygulamalar
sonucu elde edilen veriler raporlaştırılacak ve devamında Gazi Üniversitesi bünyesinde bir
Yaratıcı Drama Merkezi’nin kurulması hedeflenecektir.