Ulutaş İ. (Yürütücü), Kılıç Çakmak E., Coşgun A. A., Bozkurt Polat E., Aydın Bölükbaş F., Engin K.
TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022
Dijital hikaye anlatımı, dijital araçlar kullanarak resim, video, ses efektleri, müzik veya metin ile çoklu bir anlatı
geliştirme sürecini ifade eder. Dijital hikaye anlatımı üzerine yapılan araştırmaların çoğu, bu teknolojinin etkin
öğrenmeyi artırdığı, bir öğrenme ve öğretme aracı olarak sınıfa dahil edilmesi gerektiği üzerine durmaktadır. Dijital
hikaye anlatımının ses, görüntü gibi zengin bir içeriğe sahip olması erken matematik eğitiminde çocukların kendi
gelişimlerinin farkına varmaları, kavramları tanımaları, kavramlar hakkında ilginç bilgiler edinmeleri, kavramları
tanıtıcı hikayeler oluşturmaları bakımından katkılar sağlayabilecektir. Dijital hikaye anlatımı teknolojiyi bir öğretmen
veya uygulama ortağı olarak kullanmak değil çocukların kavrama yollarını ortaya koyma aracı olarak kullanmayı
içerir. Bu doğrultuda “Okul Öncesi Öğretmenleri Dijital Hikaye Anlatımı ile Matematik Hikayeleri Tasarlıyor” adıyla
hazırlanan bu proje dijital hikaye anlatımının etkin öğrenme sürecine katkılarından yola çıkılarak planlanmış bir
öğretmen eğitimi etkinliğidir. Projenin temel amacı okul öncesi öğretmenlerinim dijital hikaye anlatımı ile erken
matematik öğrenme becerilerinin desteklenmesini amaçlayan “Dijital Hikaye Anlatımı İle Erken Matematik
Öğrenimi” etkinlik programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir.
Projenin hedef kitlesini Ankara il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarında görev
yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturacaktır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılacak, 30 öğretmen çalışma grubunu oluşturacaktır. Öğretmenlere 7 gün
süresince “Dijital Hikaye Anlatımı İle Erken Matematik Öğrenimi” etkinlikleri uygulanarak dijital yeterlikleri,
matematik inanç ve öz yeterlikleri ve dijital hikaye anlatımı becerileri desteklenecektir. Etkinliklerinin amacına ulaşıp
ulaşmadığı “Dijital Hikaye Anlatımı İle Erken Matematik Öğrenme Etkinliklerinin” öncesi ve sonrası
değerlendirmeleri, etkinlik süreci değerlendirmeleri ve izleme çalışmaları ile belirlenmeye çalışılacaktır. Proje
sonunda öğretmenlerin dijital hikaye anlatımını erken matematik eğitimine entegre edebilme becerileri geliştirmeleri
ve eğitim ortamını çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre zenginleştirebilmeleri sağlanacaktır.