Dijital Hikaye Anlatımı (Digital Story Telling) İleErken Matematik Öğreniminde TeknolojiyiKullanıyoruz ( (TUBİTAK 4005/121B251))


Ulutaş İ. (Yürütücü), Kılıç Çakmak E., Coşgun A. A., Bozkurt Polat E., Aydın Bölükbaş F., Engin K.

TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Temmuz 2021
  • Bitiş Tarihi: Nisan 2022

Proje Özeti

Dijital hikaye anlatımı, dijital araçlar kullanarak resim, video, ses efektleri, müzik veya metin ile çoklu bir anlatı

geliştirme sürecini ifade eder. Dijital hikaye anlatımı üzerine yapılan araştırmaların çoğu, bu teknolojinin etkin

öğrenmeyi artırdığı, bir öğrenme ve öğretme aracı olarak sınıfa dahil edilmesi gerektiği üzerine durmaktadır. Dijital

hikaye anlatımının ses, görüntü gibi zengin bir içeriğe sahip olması erken matematik eğitiminde çocukların kendi

gelişimlerinin farkına varmaları, kavramları tanımaları, kavramlar hakkında ilginç bilgiler edinmeleri, kavramları

tanıtıcı hikayeler oluşturmaları bakımından katkılar sağlayabilecektir. Dijital hikaye anlatımı teknolojiyi bir öğretmen

veya uygulama ortağı olarak kullanmak değil çocukların kavrama yollarını ortaya koyma aracı olarak kullanmayı

içerir. Bu doğrultuda “Okul Öncesi Öğretmenleri Dijital Hikaye Anlatımı ile Matematik Hikayeleri Tasarlıyor” adıyla

hazırlanan bu proje dijital hikaye anlatımının etkin öğrenme sürecine katkılarından yola çıkılarak planlanmış bir

öğretmen eğitimi etkinliğidir. Projenin temel amacı okul öncesi öğretmenlerinim dijital hikaye anlatımı ile erken

matematik öğrenme becerilerinin desteklenmesini amaçlayan “Dijital Hikaye Anlatımı İle Erken Matematik

Öğrenimi” etkinlik programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir.

Projenin hedef kitlesini Ankara il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarında görev

yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturacaktır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme

yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılacak, 30 öğretmen çalışma grubunu oluşturacaktır. Öğretmenlere 7 gün

süresince “Dijital Hikaye Anlatımı İle Erken Matematik Öğrenimi” etkinlikleri uygulanarak dijital yeterlikleri,

matematik inanç ve öz yeterlikleri ve dijital hikaye anlatımı becerileri desteklenecektir. Etkinliklerinin amacına ulaşıp

ulaşmadığı “Dijital Hikaye Anlatımı İle Erken Matematik Öğrenme Etkinliklerinin” öncesi ve sonrası

değerlendirmeleri, etkinlik süreci değerlendirmeleri ve izleme çalışmaları ile belirlenmeye çalışılacaktır. Proje

sonunda öğretmenlerin dijital hikaye anlatımını erken matematik eğitimine entegre edebilme becerileri geliştirmeleri

ve eğitim ortamını çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre zenginleştirebilmeleri sağlanacaktır.