Atasoy B., Somyürek S., Özdemir S. (Yürütücü), Ağca R. K., Uluyol Ç.
KOSGEB, 2011 - 2012
Hızla
gelişmekte ve ucuzlamakta, dolayısıyla yaygınlaşmakta olan bilişim
teknolojileri sayesinde eğitim-öğretim süreçlerinde video, animasyon, ses,
resim ve metin gibi dijital materyal kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Çok
sayıda bilimsel araştırma, bu tür eğitim materyallerinin uygun bir şekilde
geliştirildiği ve kullanıldığı takdirde öğrenmenin kalıcılık ve transfer
edilebilirlik kalitesini artırdığını ortaya koymaktadır. PC ve dizüstü
bilgisayar kalitesi ile internet hızlarındaki yükseliş ve ucuzlamaya paralel
olarak, cep telefonları ve PDA (Personal Digital Assistant) gibi mobil
cihazların kapasitelerinin ve becerilerinin artması ile fiyatlarının ucuzlaması
ve 3G gibi mobil cihazların veri taşıma kapasitesini artıran teknolojik
gelişmeler, eğitim uzmanlarını bu yeniliklerden daha fazla yararlanma
imkânlarını araştırmaya yöneltmiştir.
“Basılı eğitim materyallerinin mobil multimedya ile desteklenmesi” projesi, bu arayışların bir sonucudur. Bazı eğitim teknolojisi kuramlarının ve teknolojik gelişmelerin bir sentezi olarak ortaya konulan bu proje, kitap gibi basılı eğitim materyallerini kullanan kişilerin 2D barcode teknolojisi sayesinde öğrendikleri konuyla ilgili video, animasyon, ses, resim ve metin gibi ek öğrenme içeriklerine her zaman yanlarında bulunan cep telefonları veya PDA’leri üzerinden bir tıklamayla ulaşmalarını sağlamaya odaklanmaktadır. Basılı eğitim materyallerini mobil multimedya ile bu şekilde destekleyen Türkiye’deki ilk örneklerden biri olması açısından özgün bir değere sahip olan çalışma, uzaktan eğitimin ünlü “her zaman her yerde eğitim” sloganının tam anlamıyla hayata geçmesini sağlayacak bir potansiyele sahiptir. Projenin kapsamı, 2D barcode’ların basılı eğitim materyallerine entegre edilmesi ve bu materyallere destek olacak dijital eğitim materyallerinin (video, animasyon, ses, resim metin gibi) bir web sunucu üzerinden mobil araçların erişimine açılmasından oluşmaktadır.