Prodigies Müzik Eğitimi Programının 6.Sınıf Düzeyinde Uygulanması ve Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Albuz A. (Yürütücü), Özçelik Herdem D., Demirel S., Demirel B.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2024

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Nisan 2023
  • Bitiş Tarihi: Şubat 2024

Proje Özeti

Prodigies müzik öğretim yaklaşımı, 2010 yılında başta Amerika olmak üzere tüm dünyada uygulanmaya başlanan yeni bir müzik eğitimi yaklaşımı ortaya çıkmıştır. Preschool Prodigies (p.s.p) adı verilen bu yeni müzik eğitimi yönteminin yaratıcısı Amerikalı bir müzisyen olan ve Newyork Üniversitesi’nde müzik teknolojisi eğitimi aldıktan sonra anaokullarında eğitmenlik yapan Robert Young’tır. Young’a göre preschool prodigies yöntemiyle çocuklar; zihnini ve duygularını müzik ve ritimle geliştirir, fonomimi (el işaretleri) ile ezber becerisini kuvvetlendirir, ilk enstrümanını çalmayı öğrenir (masa zili), renkler, sayılar ve harflerle şarkı söylemeyi öğrenir, beste yapmayı öğrenir. Preschool Prodigies, çocuklara müzik öğretmek için eğlenceli, renkli ve erişilebilir bir eğitim yöntemidir. program, okul öncesi öğrenciler için hem eğlenceli hem eğitici olup, müzik eğitimini şarkı söyleyerek, çalarak ve fonomimi (el işaretleri) ile öğrenmelerini sağlamaktadır. 4-13 yaş arası çocuklar için hazırlanmış, interaktif, eğlenceli ve dünya üzerinde yer alan en güncel müzik eğitim programıdır. Renklerle kodlanmış bir enstrümanı animasyonlu video dersleriyle birleştirerek, şarkı söylemeyi, ritim kalıplarını ve bir enstrümanı çalabilmeyi öğretmeyi hedeflemektedir. 10 haftalık süreçte  ön test – son test  tek gruplu deneme modelinde Ankara Keçiören Hüseyin Güllüoğlu Ortaokulu’nda 21 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen araştırmada; 6. sınıf öğrencilerine, müzik derslerinde söz konusu yaklaşım uygulanmış ve sonucunda anlamlı bir fark ortaya çıktığı görülmüştür.