ERTEM A. A. (Yürütücü), ÇELEBİ İ., TEKEDERE H., DOĞAN S. B.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022 - 2023
Amerika tıp enstitüsü raporuna göre her yıl yüz binden fazla hasta tıbbi hatalardan dolayı muzdarip olmaktadır. Hastane öncesi acil müdahalelerin zaman kaybetmeden yapılması gerektiği, olay yeri stres faktörlerinin çokluğu ve hataya karşı çok duyarlı olduğu için geniş kapsamlı veri olmamasına rağmen daha fazla hasta/yaralıya yanlış müdahale yapıldığı tahmin edilmektedir. Paramedikler ambulans içinde resüsitasyon ekibinin liderleri konumundadır ve bir krizde hasta yönetimi planları oluşturmalı, karar verme sürecine ekip katılımını teşvik etmeli, resusitasyon sırasında ekibe rollerini tahsis ederek etkili ekip çalışmasına olanak sağlamalıdır.
Bu amaçla Paramedik öğrencilerinin simülasyon yöntemleri ile eğitilmeleri; böylece hatalarını görmelerine ve tekrarını yapmamalarına, hızlı müdahale etmelerine, öz yeterliliklerinin artmasına, anksiyetelerinin azalmasına ve meslek hayatlarında hasta/yaralıya yapacakları müdahaleleri kolaylaştıracaktır. Araştırmamızda Paramedik öğrencilerinin eğitimlerinde canlı simülasyon yöntemi kullanılmasının, hızlı düşünüp doğru karar verme becerilerinin geliştirilmesi ve bilgilerinin kalıcılığının sağlanmasında ne kadar etkili olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım programı ikinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tamamı örnekleme dahil edilecek ve örneklem seçim yöntemi kullanılmayacaktır. Veri toplama aracı olarak travma ve ileri yaşam desteği konularının yer aldığı, literatür taraması sonucu oluşturulan ve uzman görüşü alınan anket formu ve travma ile ileri yaşam desteği konularında kontrol listesi kullanılacaktır. Anketler araştırma yürütücüsü tarafından yüzyüze görüşme yöntemiyle, kontrol listeler ise uygulama sırasında araştırma yürütücüsü ve kontrol listelerinin nasıl uygulanacağı ile ilgili gerekli eğitim almış araştırmacılar ile uygulanacaktır. Araştırmada veriler SPPS20.0 istatistiksel programında değerlendirilecek. Bilgi düzeyini ve davranışı etkileyebilecek etmenler için ki-kare analizi ve logistik regresyon analizi, bilgi düzeyi ve gruplar ile ilgili puan ortalamalarının gruplar arası farkı için t testi kullanılacaktır.