GÜNGÖR M. N. (Yürütücü), Türkmen H.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Y.Lisans, 2024 - 2025
Bu araştırma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen (EFL) öğrencilerin dilbilgisi becerilerini geliştirmek için bilgisayar destekli dinamik değerlendirme (C-DA) yöntemini incelemeyi amaçlamaktadır. Dinamik değerlendirme, sosyokültürel teorinin temellerine dayanarak, öğrencilerin mevcut bilgi seviyesinden ziyade öğrenme potansiyelini ölçen etkileşimli bir yöntemdir. Özellikle dil öğretiminde etkili olan bu yöntemin bir türü de bilgisayar destekli dinamik değerlendirmedir. Bu modelde, öğrenci sınav sırasında ipuçları alarak doğru cevaba ulaşmaya çalışır ve aldığı ipuçlarına gööre bir "potansiyel öğrenme puanı" elde edilir. Araştırmalar, dinamik değerlendirmenin İngilizce öğrenen öğrencilerin dil becerilerine olumlu etkilerini göstermiştir. Ancak, bilgisayar destekli dinamik değerlendirme üzerine yapılan çalışmalar azdır ve dilbilgisi öğretimini kapsamamıştır. Nicel ve nitel verilerin bir arada kullanılacağı bu çalışmada, hazırlık bölümü öğrencileri ön-test ve son-test sınavlarına tabi tutulacak, dinamik değerlendirme sürecinde ipuçları alarak doğru cevaba ulaşmaya çalışacaklardır. Uygulama süreci boyunca öğrenciler, deneyimlerini çalışma günlüklerinde kaydedecek ve bu veriler, yarı yapılandırılmış görüşmelerle desteklenecektir. İki aylık sürecin sonunda, öğrencilerin öğrendikleri dilbilgisi kurallarını kullanma becerilerini değerlendirmek için İngilizce paragraflar yazmaları istenecektir. Araştırmanın amacı, C-DA'nın dilbilgisi öğrenimindeki etkisini ölçmek ve bu yöntemin eğitim kurumlarında uygulanabilirliğini belirlemektir. Elde edilen bulgular, dinamik değerlendirmenin geleneksel yöntemlere göre üstünlüklerini ortaya koyarak, eğitimde teknoloji entegrasyonunu destekleyecek ve dil öğrenim süreçlerini iyileştirecektir.