Milli Eğitim, cilt.50, sa.231, ss.199-213, 2021 (Scopus)
Öz: Bu araştırmada, yaz okulu öğretim programları yaz okulunda öğrenim
gören öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir.
Araştırma Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 2018-2019 yaz okulunda öğrenim
gören 229 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüş yaz okulu öğretim programlarına
yönelik genel görüşleri ve cinsiyet değişkeni bazında ortaya konulmuştur.
Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırmada Kaya ve Konu (2015) tarafından
geliştirilen 22 maddelik anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda;
öğretmen adaylarının yaz okulu uygulamasını desteklediği, yaz okulunun ders
yükü açısından normal döneme ve akademik başarıya katkısının olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca öğretmen adayları çoğunlukla yaz okulunun kaldırılmasına
karşı çıkmışlar, yaz okulunun eğitimin kalitesini düşürmediğini, notların adaletli
verildiğini, kredi kısıtlaması olmaması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca cinsiyet
değişkeni açısından bakıldığında kadın öğretmen adayları erkek öğretmen adaylarına
göre yaz okulunu daha stresli bulmuşlar ve daha fazla yorgunluk oluşturduğunu
belirtmişlerdir. Yaz okulu uygulamasının sürdürülmesinde yarar vardır.
Benzer araştırmalar farklı örneklemler ve farklı bağımsız değişkenler dikkate
alınarak yapılmalı ve veriler karşılaştırılmalıdır.
Anahtar Kelimeler: yaz okulu, öğretmen adaylarının görüşleri, yaz okulu
verimliği, program değerlendirme