Web Ortamında Problem Temelli Öğrenmede Farklı Geri Bildirim Stratejilerinin ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumun Öğrenme Üzerindeki Etkisi


Creative Commons License

Güneş E., Bülbül H. İ.

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.12, sa.2, ss.109-125, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.109-125
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, Web Ortamında Problem Temelli Öğrenmede farklı geribildirim stratejilerinin ve internet kullanımına yönelik tutumun öğrencilerin akademik başarıları açısından öğrenme üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 9. sınıfa devam eden 40 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler yansız atama yoluyla iki gruba ayrılmıştır. Bu iki gruptan birincisine çevrimiçi doğrulayıcı geribildirim ve ikincisine de çevrimiçi yapıcı geribildirim stratejisi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre çevrimiçi yapıcı geribildirim strateji türü sunulan öğrenci grubunun, çevrimiçi doğrulayıcı geribildirim sunulan gruba göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin internet kullanımına yönelik olumlu ya da olumsuz tutuma sahip olmaları genel olarak akademik başarı puanları arasında anlamlı bir fark yaratmamıştır. Öte yandan doğrulayıcı geribildirim stratejisi uygulanan öğrenci grubunda internet kullanımına yönelik olumlu tutuma sahip öğrenciler, olumsuz tutuma sahip öğrencilerle karşılaştırıldığında daha başarılı olmuşlardır. Fakat internet kullanımına yönelik olumlu veya olumsuz tutumun çevrimiçi yapıcı geribildirim stratejisi uygulanan öğrencilerin akademik başarı puanları arasında anlamlı bir fark oluşturmadığı görülmüştür.