İran'da Çocuklar, Fiziksel Aktivite ve Spor


Yaprak Kemaloğlu P., Shakouri P.

4. Uluslararası Herkes İçin Spor Kongresi’21, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İran’da Çocuklar için Fiziksel Aktivite ve Spor

Bu sunum, günümüzde İran’da çocukların fiziksel aktivite fırsatları, katılım biçimleri ve oranları ve bu konuda gelişim alanları üzerinedir. Çocukların okul içi (örn haftada 2 saat) ve okul dışında (spor eğitim merkezleri, çok az sayıdaki engelli çocuklar için klinikler ve programlar gibi) serbest zamanlarında katıldıkları fiziksel aktivite programlarının çeşitleri (branşlar, Giza, vb) ve yaygınlığı, cinsiyete, sosyoekonomik duruma göre katılım durumları, ilgili yaklaşımlar (erkekler kızlardan ve cinsiyetten bağımsız gelir durumu yüksek olanlar daha özgürce, çeşitli aktivitelere ve çok katılmakta), vb. gelişime açık alanlar için bize fikir vermekle birlikte; var olan yasal çerçeveler, kentsel alanlarda düşük gelir grupları için merkezlerin kurulmuş olması, bazı devlet kurumlarının yaz okulları açması, spor bilimleri sayesinde alan bilgisinde artışın farkındalık ve uygulamalara olumlu yansımaları da dikkat çekmektedir. Söz konusu veriler ışığında İran’da ilgili sistematik tartışmaların yapılması, ulusal ve şehir, kasaba ve bölge odaklı programlar oluşturulması, farklı şehir kültürlerine, iklim koşullarına ve coğrafi özelliklere göre, beden eğitimi ve spor, rekreasyon ve oyun gibi fiziksel aktiviteye ilişkin disiplinlerarası bir bilimsel mekân, tesis ve bağlam değerlendirmesi yapılması, belediyelerden destek alınması, elit sporcuların keşfi ve yetiştirilmesinde Milli Eğitim Bakanlığı ile gerçekleştirilen programlarının iyileştirilmesi, engelliler için fiziksel aktivite alanında temel çalışmalar dahil, programların içerik ve sayılarının geliştirilmesi ve arttırılması gibi çalışılabilecek çok sayıda alan ve konuya değinilecektir.

Physical Activity and sports for Children in Iran

This presentation is about the children’s physical activity opportunities, participation types and rates and development areas in Iran today. The types (branches, Giza, etc.) and prevalence of physical activity programs that children participate in school (e.g. 2 hours a week) and out of school in their leisure time (such as sports training centers, a small number of clinics and programs for children with disabilities), participation status by gender, socioeconomic status, relevant approaches (boys participate more and more freely than girls and regardless of gender, those who have high income participate more freely in various activities), etc. give us ideas for areas open to development; while the existing legal frameworks, centers for low-income groups in urban areas, some state institutions opening summer schools, the increase in field knowledge due to sports sciences and their positive reflections on the awareness and practices are also noteworthy. In the light of the aforementioned data, many areas and subjects that can be worked on will be shared such as making relevant systematic discussions in Iran, creating national and city, town and region-oriented programs according to different city cultures, climatic conditions and geographical features, an interdisciplinary scientific evaluations regarding physical activity such as physical education and sports, recreation and games related to space, facilities and context. getting support from municipalities, improving the programs carried out with the Ministry of National Education in the discovery and training of elite athletes, developing and increasing the content and number of the programs, including basic studies in the field of physical activity for the children with disabilities.