Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.182-197, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde sinema ve dizi filmlerden
yararlanma düzeylerinin ve nasıl yararlandıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel
araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırma olarak yürütülen araştırmanın
katılımcıları 2017-2018 eğitim öğretim yılında kamu okullarında görev yapan 10 sosyal
bilgiler öğretmenidir. Araştırma kapsamında sosyal bilgiler öğretmenleri ile yüz yüze
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler içerik analizine tabi tutularak analiz
edilmiştir. Araştırma sonunda; sinema ve dizi filmlerin öğrenciler üzerinde önemli bir
etkisi olmasına rağmen katılımcılar; öğretim materyali olarak bu materyallerden çok az
yararlandıklarını, sosyal bilgiler öğretiminde yararlanılabilecek uygun materyaller
olmasına rağmen öğretim programını yetiştirme kaygısı, ders saatlerinin yeterli
olmaması, velilerin sınav odaklı eğitim talepleri, materyalin düzenlenmesi için ön
hazırlık gerektirmesi gibi sorunları ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre; MEB
tarafından okullarda kullanılabilecek öğretim materyallerini inceleyen ve onay veren
yapıların oluşturulması, öğretmenlerin kullanabilecekleri biçimlerde sinema ve dizi
filmlerin öğretim materyali haline getirilmesi ve medyada gösterilen sinema ve dizi
filmlerin hazırlanışında ve kurgulanışında eğitimsel kaygıların dikkate alınması
önerilmektedir.