16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 30 Nisan - 04 Mayıs 2025, ss.532, (Özet Bildiri)
Araştırmanın amacı, okul müdürlerinin öz yeterlik inançlarının yapay zeka kullanıcı tutumları üzerindeki doğrudan ve değişime açıklık ile dönüşümcü liderlik üzerinden dolaylı etkilerinin belirlenmesidir. Mevcut çalışma okul müdürlerinin yapay zeka tutumlarının oluşumunda etkili olan değişkenleri doğrudan ve dolaylı olarak inceleyerek, literatüre teorik ve ampirik katkı sunmayı hedeflemektedir. Bu araştırma, değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla ilişkisel tarama (correlational research) modeli temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında dönüşümcü liderlik davranışı, değişime açıklık, öz yeterlik ve yapay zekâya yönelik tutum değişkenleri arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkiler test edilmiştir. Ayrıca, dönüşümcü liderlik ve değişime açıklık değişkenlerinin aracı (mediator) etkileri incelenmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS Statiscs 27 ve Mplus 8.3 programları kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de kamu ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan okul müdürleri oluşturmuştur. Örneklemi ise Eurostat (2016) tarafından belirlenen NUTS1 (İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması) düzeyinde belirlenen 12 ildeki okullarda görev yapan okul müdürleridir. Örneklemin belirlenmesinde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu 12 ildeki okullar öğrenci sayısına göre tabakalanmış ve belirlenen orana göre okullar örnekleme dahil edilmiştir. Veri toplamak için Dönüşümcü Liderlik Ölçeği, Değişime Açıklık Ölçeği, Öz Yeterlik Ölçeği, Yapay Zeka Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sürecinde katılımcıların gönüllülük esasına dayalı olarak çalışmaya katılımı sağlanmış, kişisel verilerin gizliliği korunmuş, etik kurul onayı ve MEB TTKB’dan araştırma uygulama izinleri alınarak veriler toplanmıştır. Veri toplamak için Dönüşümcü Liderlik Ölçeği, Değişime Açıklık Ölçeği, Öz Yeterlik Ölçeği, Yapay Zeka Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın analizleri raporlanma aşamasındadır. Bulgular eklenecektir