21 Yüzyıl Türkiye sinde Müzik Öğretmenliği Kurumlarının Yeniden Yapılandırılması


Tecimer B.

X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Niğde, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2012

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Niğde
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 

Bu bildirinin amacı, yeni bir yüzyılda ihtiyaç duyulan düzeylerde müzik öğretmeni yetişme üzerine yeni bir yapılanma modeli önermektir. Bu çalışma ile;

  1. Önokul müzik öğretmenliği lisans programı
  2. İlköğretim müzik öğretmenliği lisans programı
  3. Orta öğretim müzik öğretmenliği lisans programı
  4. AGSSler için (müzik alanında) dal öğretmenliği lisans programı
  5. Yukarıda belirtilen lisans programlarına hizmet verebilecek beş anabilim dalı
  6. Lisansüstü düzeyde sekiz ayrı anabilim dalı önerilmektedir.

Müzik eğitiminin her düzeyi için lisans programı içeren kurumlara girecek olan lisans öğrencileri hangi alanda eğitim-öğretim göreceklerine ve mezuniyet sonrası hangi alanda hizmet vereceklerine program başında karar verebilmelidir. Öğrenciler önokul, ilköğretim, ortaöğretim ve AGSSL için oluşturulacak programlarda, farklı müfredatlara tabi olacaklar ve oluşturulacak yeni anabilim dallarından ders alabileceklerdir. Müzik öğretmenliği lisans düzeyinde oluşturulması gereken anabilim dalları şunlar olmalıdır:

1.      Çalgı eğitimi anabilim dalı

2.      Ses eğitimi anabilim dalı

3.      Müzik teorisi anabilim dalı

4.      Müzik tarihi anabilim dalı

5.      Okul müzik eğitimi anabilim dalı.

            Bu anabilim dalları önerilen önokul, ilköğretim, ortaöğretim ve AGSSL lisans programlarına hizmet verebilecektir.