Journal of Current Debates in Social Sciences, cilt.5, sa.2, ss.77-83, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl eğitim ve öğretim anlayışında önemli bir yeri
olan pedagojik inovasyon kavramını ve içeriğini açıklamaktır. Günümüzde bilginin
hızla yayılması ve değişmesi ile birlikte eğitim paradigmasında da değişimler
meydana gelmiş; eğitim ve öğretim kavramlarına yönelik yeni yaklaşımlar ortaya
çıkmıştır. Çağın gerekliliklerine ayak uydurabilmek için eğitimde pedagojik
inovasyonun uygulanması gerektiği düşüncesi birçok ülkede kabul edilmektedir.
Bu bağlamda pedagojik inovasyonun eğitime nasıl bir etkisi olduğunu anlamak son
derece önemlidir. İlgili çalışmada öğretmenler, öğrenciler, okul yönetimi ve
teknoloji pedagojik inovasyonun bileşenleri olarak ele alınmıştır. Araştırmada,
pedagojik inovasyonun; tek başına tüm eğitim sorunlarına çözüm olmasa da 21.
Yüzyıl eğitimcileri için farklı bir bakış açısı geliştirmede önemli olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.