Sınıfın Fiziksel Düzeni ve Yönetimi


Creative Commons License

Saraçoğlu G. K.

in: Sınıf Yönetimi, Metin Özkan, Editor, Akademisyen Kitabevi, Ankara, pp.163-196, 2024

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Vocational Book
  • Publication Date: 2024
  • Publisher: Akademisyen Kitabevi
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.163-196
  • Editors: Metin Özkan, Editor
  • Gazi University Affiliated: Yes

Abstract

İyi bir sınıf ortamı, öğrencilerin kendilerini ve dünyayı anlamalarına, beceriler geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmalıdır. Böyle bir sınıf ortamının fiziksel ve duygusal tehditlerden arındırılmış, esnek, güvenilir, erişilebilir, ekonomik ve kullanışlı olması gerekir. Böyle bir sınıf ortamında, öğrenciler arasında etkileşim ve akademik başarı artar, kaynaklar verimli kullanılır ve çevresel sürdürülebilirlik desteklenir. Ayrıca, motivasyon artar ve stres azalır. Sınıf ortamının kalitesini etkileyen fiziksel değişkenler arasında öğrenci sayısı, oturma düzeni, ısı, aydınlatma, temizlik, renk kullanımı ve gürültü de yer alır. Bu unsurlar dikkat ve konsantrasyonu güçlendirir, motivasyonu artırır ve stres seviyelerini düşürür, böylece genel öğrenme deneyimini iyileştirir. Eğitimcilerin, bu unsurları dikkate alarak sınıf ortamlarını geliştirmeleri hem bireysel hem de toplumsal başarı için kritik öneme sahiptir.