EGE 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Turkey, 1 - 03 June 2024, pp.134
Araştırma, müzik eğitiminde kullanılan MakeMusic Cloud dijital yazılımının eşlikte
kullanılabilirliğine yönelik müzik eğitimi öğrencilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Eşlik genellikle bir melodiye veya soloya fon oluşturan, onu tamamlayan ve
destekleyen müziksel bir yapıdır. Öğrencinin genel müzik bilgisini, performansını ve teknik
yeteneğini geliştirmek için kullanılır. Her öğrenci için bireyseldir ve eğitim süreci içinde
değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle eğitimci derste kullanacağı eğitim materyallerini
öğrencinin akademik durumuna, algılama becerisine göre dikkatli belirlemeli ve uygulamalıdır.
Yapılan araştırmalar, müzik eğitiminde eşlikte dijital yazılımların kullanımının öğrenci
motivasyonunu arttırdığı ve entonasyon hatalarını düzeltmede yardımcı olduğu görülmektedir.
Araştırmanın amacı doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden rasgele
seçilmiştir. Ölçek uygulanmadan önce MakeMusic Cloud dijital yazılımı tanıtılmıştır. Müzik
eğitimi öğrencilerinin görüşlerini belirlemek için Kara (2007) tarafından geliştirilen 46
maddelik 5’li likert tipindeki "Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır.
Ölçekler ve alt boyutları arasındaki ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Tüm
analizlerde nominal- 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmada ölçekten elde edilen verilerin
analizinde, IBM-SPSS-21 programı kullanılmıştır. Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği
ve alt boyutları ile cinsiyet arasında yapılan Mann-Whitney U / Bağımsız örnekler t testi
sonucunda, Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile cinsiyet ve sınıf
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p > α=0,05). Eğitim Yazılımları
Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile çalgı arasında yapılan Kruskal-Wallis / ANOVA F
testi sonucunda, Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile çalgı arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p > α=0,05). Araştırma sonuçlarında sınıf,
cinsiyet ve çalgı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki kurulamadığı görülmüştür. Yazılımın
İçerik, Kullanım Kolaylığı, Teknik Yeterlilik, Eğitsel Yeterlilik, Kişisel Düşünceler başlıkları
altında incelenmesinde yazılımın yeterli olduğu görülmüştür.