Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), cilt.18, sa.2, ss.435-448, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin AG uygulamalarının derslerde
kullanımına ilişkin tutumlarının ve güdülenme durumlarının belirlenmesidir. Çalışmada
deneysel olmayan desenlerden nedensel karşılaştırmalı ve ilişkisel yöntemler kullanılmış,
öğrenci tutum ve güdülenme durumlarının cinsiyete ve internete bağlanma şekillerine
göre değişip değişmediği belirlenmeye çalışılmıştır. Verilerin analizinde betimsel,
kestirimsel ve ilişkisel istatistiklerden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet
ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören 38 öğrenci oluşturmaktadır. Analiz
sonuçları öğrencilerin AG ortamlarına ilişkin tutumlarının ve AG materyaline ilişkin
güdülenme durumlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca her ne kadar erkek
öğrencilerin tutum ve güdülenme durumları kız öğrencilere göre yüksek olsa da bu farkın
istatistiki olarak anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin
internete bağlanma şekillerinin de tutum ve güdülenme durumlarına ilişkin etkileri analiz
edilmiş, internete sürekli bağlı olmayan öğrencilerin sürekli bağlı olanlara göre AG
ortamlarına ilişkin tutum ve güdülenme durumlarının yüksek olduğu saptanmıştır. Ancak
bu farklılığın istatistiki olarak anlamlı olmadığı anlaşılmıştır. Öğrencilerin AG ortamına
ilişkin tutumları ile AG materyallerine ilişkin güdülenme durumları arasında yüksek
düzeyde ilişki olduğu da araştırmanın bulguları arasında yer almaktadır.
The aim of this study is to determine the motivation levels and attitudes of the elementary
school students’ use of the AR in their classes. In the study, causal comparative and
relational methods were used. Whether the students’ attitudes and motivations have
changed according to their sex and internet connection were analyzed. Descriptive,
predictive and relational statistics were used in the analysis of the data. The sample of the
study consists of 38 students who are studying in the 8th grade of a public elementary
school. The results of the analysis show that the students' attitudes towards AR
environments and motivations for AR materials are high. Although male students’ attitudes and motivations are higher than female students, this difference is not
statistically significant. In addition, the effects of students' attitudes and motivations on
the forms of being online were analyzed. It is determined that students who are
occasionally connected to the Internet have higher attitudes and motivations regarding AR
environments than those who are constantly connected to the Internet. However, this
difference is not statistically significant. The findings of the research also show that there
is a high level of relationship between the attitudes of the students towards the AR
environment and their motivation for the AR materials.