22. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 Ekim - 01 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.40
Metal ve metalurji alanında etkili bir öğrenme stratejisi ve metodolojisi, hem teorik bilgiyi hem
de pratik becerileri en iyi şekilde öğrenmeyi sağlamalıdır. Bu alandaki öğrenme stratejisi ve
metodolojisinin bazı temel unsurları; teorik ve uygulamalı ders içeriği, laboratuvar ve atölye
çalışmaları, proje tabanlı öğrenme, endüstri iş birliği, interaktif öğrenme araçları, sorun çözme
becerileri geliştirme, kişisel gelişim ve iletişim yetenekleri ile sürekli değerlendirme olduğu
bilinmektedir.
Türkiye genelinde metal ve metalurji alanında görev yapan 720 öğretmene ilgili alana yönelik
işgücü ve yeterliliklerini kapsayan eğitim ihtiyaçlarını belirlemek üzere anketler geliştirilip
uygulanmıştır. Eğitime katılım sağlayan metal ve metalurji alan öğretmenlerine her eğitim
haftasının ilk gününde eğitim öncesi değerlendirme testi uygulanarak bilgi seviyeleri
ölçülmüştür. Öğrenme stratejisi ve metodolojinin geliştirilmesi kapsamında teorik, uygulamalı ve
iş başı eğitimleri öncelikli olarak seçilerek eğitim programı uygulanmıştır. Eğitimlerin yanı sıra
müfredat geliştirilmesi ile çıktılar araştırma ve inovasyon, proje tabanlı öğrenmeye ve ayrıca geri
bildirimlerle dinamik aktif bir strateji oluşturulması planlanmıştır. Eğitim çıktılarının ulaşılabilir
olması için e-learning platformu kurulumu sağlanacaktır.
Türkiye genelinde metal ve metalurji alanında görev yapan 720 öğretmene her eğitim haftasının
ilk gününde eğitim öncesi değerlendirme testi uygulanarak bilgi seviyeleri ölçülmüştür.
Proje kapsamında metal ve metalürji alanında görev yapan öğretmenlere yönelik yapılan
eğitimlerin öncesi ve sonrasında yapılan değerlendirmeler, eğitimin katılımcıların bilgi ve
becerilerinde önemli bir gelişme sağladığını göstermiştir. Eğitim öncesi ve sonrası değerlendirme
sonuçları, öğretmenlerin bilgi seviyelerinde ortalama %121'lik bir artış olduğunu belirtmektedir.
Metal ve metalurji sektörüne yönelik Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Mesleki ve Teknik Liselerinde
eğitim veren öğretmenlerin güncel teknolojik ve uygulamalara yönelik bilgilere uyum sağlaması,
bilgilerin güncellenebilmesi ve uzmanlığı artırmak amacıyla geliştirilmesi, hedeflenen öğrenme
stratejisi ve metodolojisi, katılımcıların sektördeki hızlı değişime paralel hareket edebilmesini
sağlamak için çeşitli eğitim ve öğrenme yöntemlerini içermektedir.