Sektörel Yetkinlik Geliştirme Amaçlı Bir Uygulama


Bostan B., Gökmen U., Taşçı U.

22. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 Ekim - 01 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.40

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Girne
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.40
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Metal ve metalurji alanında etkili bir öğrenme stratejisi ve metodolojisi, hem teorik bilgiyi hem

de pratik becerileri en iyi şekilde öğrenmeyi sağlamalıdır. Bu alandaki öğrenme stratejisi ve

metodolojisinin bazı temel unsurları; teorik ve uygulamalı ders içeriği, laboratuvar ve atölye

çalışmaları, proje tabanlı öğrenme, endüstri iş birliği, interaktif öğrenme araçları, sorun çözme

becerileri geliştirme, kişisel gelişim ve iletişim yetenekleri ile sürekli değerlendirme olduğu

bilinmektedir.

Türkiye genelinde metal ve metalurji alanında görev yapan 720 öğretmene ilgili alana yönelik

işgücü ve yeterliliklerini kapsayan eğitim ihtiyaçlarını belirlemek üzere anketler geliştirilip

uygulanmıştır. Eğitime katılım sağlayan metal ve metalurji alan öğretmenlerine her eğitim

haftasının ilk gününde eğitim öncesi değerlendirme testi uygulanarak bilgi seviyeleri

ölçülmüştür. Öğrenme stratejisi ve metodolojinin geliştirilmesi kapsamında teorik, uygulamalı ve

iş başı eğitimleri öncelikli olarak seçilerek eğitim programı uygulanmıştır. Eğitimlerin yanı sıra

müfredat geliştirilmesi ile çıktılar araştırma ve inovasyon, proje tabanlı öğrenmeye ve ayrıca geri

bildirimlerle dinamik aktif bir strateji oluşturulması planlanmıştır. Eğitim çıktılarının ulaşılabilir

olması için e-learning platformu kurulumu sağlanacaktır.

Türkiye genelinde metal ve metalurji alanında görev yapan 720 öğretmene her eğitim haftasının

ilk gününde eğitim öncesi değerlendirme testi uygulanarak bilgi seviyeleri ölçülmüştür.

Proje kapsamında metal ve metalürji alanında görev yapan öğretmenlere yönelik yapılan

eğitimlerin öncesi ve sonrasında yapılan değerlendirmeler, eğitimin katılımcıların bilgi ve

becerilerinde önemli bir gelişme sağladığını göstermiştir. Eğitim öncesi ve sonrası değerlendirme

sonuçları, öğretmenlerin bilgi seviyelerinde ortalama %121'lik bir artış olduğunu belirtmektedir.

Metal ve metalurji sektörüne yönelik Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Mesleki ve Teknik Liselerinde

eğitim veren öğretmenlerin güncel teknolojik ve uygulamalara yönelik bilgilere uyum sağlaması,

bilgilerin güncellenebilmesi ve uzmanlığı artırmak amacıyla geliştirilmesi, hedeflenen öğrenme

stratejisi ve metodolojisi, katılımcıların sektördeki hızlı değişime paralel hareket edebilmesini

sağlamak için çeşitli eğitim ve öğrenme yöntemlerini içermektedir.