THE DESIGN JOURNAL, sa. , ss.1-23, 2025 (AHCI)
Haritalama, gizli nitelikleri ortaya çıkarma potansiyeli sayesinde kentsel ortamları keşfetmek için özellikle mimarlık eğitiminde önemli bir teknik olmuştur. Soyut nitelikleri ve entelektüel üretim süreci göz önüne alındığında, haritalama birinci sınıf tasarım eğitimine katkıda bulunabilir. Bu çalışma, birinci sınıf mimari tasarım derslerinde yaratıcı haritalama tekniğini bir soyutlama yöntemi olarak kullanarak öğrencilerin kentsel ortamları anlama ve soyut tasarım fikirleri geliştirme becerilerini artırmayı amaçlamaktadır. Buna göre, öğrencilerle 14 haftalık bir tasarım stüdyosu gerçekleştirilmiştir. Stüdyo projeleri, öğrencilerin farklı tasarım aşamalarında tekniklere katılımları açısından eğitmenlerin bakış açısıyla gözlemlenmiş ve tartışılmıştır. Ayrıca, çalışma, öğrencilerin haritalama ve soyutlama ile ilgili öğrenme deneyimlerine ilişkin öz değerlendirmelerini sunmaktadır. Sonuçlar, birinci sınıf tasarım stüdyolarında haritalama uygulamasının, öğrencilerin soyut düşünme, çevresel faktörleri ve unsurları anlama, bunları tasarım fikirlerini soyutlaştırmada ve mimari mekanlar üretmede kullanma gibi bilişsel gelişimlerine önemli ölçüde katkıda bulunduğunu göstermektedir.
Translated with DeepL.com (free version)
Mapping has been an instrumental technique for exploringurban environments, especially in architectural education,thanks to its potential to unfold hidden qualities. Consideringits abstract qualities and intellectual production process,mapping can contribute to first-year design education. Thisstudy aims to utilize creative mapping technique as anabstraction method in first-year architectural design studiosto increase students’ ability to understand urban environ-ments and develop abstract design ideas. Accordingly, a14-week-long design studio is conducted with students.Studio projects are observed and discussed from the instruc-tors’ perspective concerning the students’ involvement withthe techniques at different design phases. Moreover, thestudy presents the students’ self-assessment of their learningexperience concerning mapping and abstraction. The resultsshow that practicing mapping in first-year design studioscontributes significantly to students’ cognitive developmentof abstract thinking, understanding the environmental fac-tors and elements, benefiting from these in abstractingdesign ideas and producing architectural spaces.