GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI KEMAN ÖĞRENCİLERİNİN SÜSLEMELERE İLİŞKİN BİLİŞSEL DÜZEYLERİ


Creative Commons License

Tanınmış G. E., Pehlivan Ö.

1. Uluslararası Müzik Araştırmaları Öğrenci Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018, ss.33-36

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kırıkkale
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.33-36
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı keman öğrencilerinin süslemelere ilişkin bilişsel düzeylerini tespit ederek bunların ne gibi değişkenlere bağlı olarak farklılık gösterdiğini ortaya koymaktır. Araştırma, taşıdığı amaç ve bu amaca uygun izlenen yöntem ve toplanacak verilerin niteliği açısından durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırma için konuyla ilgili yurtiçi ve yurtdışı kaynaklar taranarak, süslemelerin keman eğitimindeki yeri ve önemi belirlenmiştir. Süslemeler eserin bestelendiği dönemin özelliklerine ve bestecisine göre uygulamada farklılıklar göstermektedirler. Süslemelerin nasıl uygulanacağı bazı etüt ve eserlerde açıklamalı olarak yazılmakla beraber bazı etüt ve eserlerde ise sadece semboller ile gösterilmektedir. Bu nedenle söz konusu sembolleri tanıyabilme ve doğru uygulayabilme her müzik öğretmeni adayı için büyük önem taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında lisans öğrenimi gören 23 keman öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada anket tekniği ile keman öğrencilerinin süslemelere ilişkin bilişsel düzeyleri tespit edilecektir. Anket, çalışma grubunu oluşturan öğrencilere öğrenim gördükleri kurumda uygulanacaktır. Ayrıca mini bir test niteliğinde olan ve süslemeleri bilme, adını ve nasıl çalınacaklarını yazma basamaklarını kapsayan anketin son iki sorusunda öğrenciler verdikleri cevapları karşılığında puan almışlardır. Araştırmada veri toplama aracıyla toplanan veriler, uzman kişi ve bilgisayar programlarının (SPSS) yardımıyla işlenecek ve istatistiksel olarak çözümlenecektir. Çözümlenen veriler, tablolaştırılarak alt problem sırasına göre sunulup, yorumları yapılacaktır. Araştırmanın sonunda elde edilen veriler ve yorumlara bağlı olarak varılan sonuçlara ve bunlar ışığında oluşturulan önerilere yer verilecektir.

Anahtar Kelimeler: Eğitim, Müzik Eğitimi¸ Keman Eğitimi, Süslemeler, Bilişsel Düzey.



The aim of this research is to determine violin students’ cognitive levels about ornaments in Gazi University Gazi Education Faculty Fine Arts Department Music Education Department  and to identify the variables on which the cognitive levels vary. The research is a descriptive study considering the study purpose, method and nature of study data. For research, domestic and foreign sources related to the subject were searched to identify the place and importance of the ornaments in violin education. The ornaments show differences in practice according to the characteristics of the period in which the work was composed and composer. In some studies and works, how to apply the ornaments is described with explanations, while in some studies and works only symbols are shown. For this reason, recognizing and practicing such symbols is of great importance to every music teacher candidate. In the research, the questionnaire technique and the cognitive levels of violin students; ornamentation will be determined. The study was carried out during the academic year 2017-2018. Twenty three students studying violin in Department of Music Education, Gazi Faculty of Education at Gazi University participated in the study. The study data were obtained after the students filled in a questionnaire consisting of ten items. The questionnaire, which resembled a mini test, required recalling and writing of the ornaments, and respondents collected points for the answers they provided for the last two questions. The data collected for the research will be processed and analyzed statistically with the help of experts and computer programs (SPSS). The analyzed data will be tabulated and presented according to the sub-problem, and comments will be made. At the end of the study, the recommendation will be given in the light of the data that will be obtained.

Key words: Education, Music Education, Violin Education, Ornaments, Cognitive Level.