MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ POPÜLER MÜZİKLERİDİNLEME ALIŞKANLIKLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİRARAŞTIRMA


Creative Commons License

Gürsoy G., Albuz A.

Asos Journal, cilt.8, sa.107, ss.264-282, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 107
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.29228/asos.44096
  • Dergi Adı: Asos Journal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.264-282
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma; müzik öğretmeni adaylarının popüler müzikleri dinleme alışkanlıklarını saptamaya yönelik bir araştırmadır. Popüler müzik, içerisinde birçok farklı müzik türünü barındırmakla birlikte, yaşam boyu edinilen bilgilerle ve kültürlenme süreçleriyle doğrudan ilgili bir fenomendir. Bu bakımdan söz konusu çalışma, öğrencilerin kültürel kazanım farklılıklarının saptanabilmesi ve değerlendirilebilmesi açısından önem taşımaktadır. Durum tespitine dayalı genel tarama modelinde yürütülen çalışmada; nitel veriler kaynak tarama yöntemi ile nicel veriler ise anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler frekans (f) ve yüzde (%) analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve tablolar halinde yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; popüler müzik türlerinin müzik öğretmeni adayları tarafından 91,4% oranında dinlenildiği sonucuna ulaşılmış ve benzer çalışmaların daha büyük